Ahad, 29 Ogos 2010

ADA puasa tau!!

Hari ini dah 19 hari Ada (Syuhada) berpuasa.Ada sangat seronok berpuasa.Time Ada paling seronok bila berbuka.Macam-macam Ada nak makan bila berbuka tapi yang Ada syok makan cuma nasi campur.Waktu sahur pun Ada suka pasal dapat makan banyak.Ada tak kisah kalau ibu bangunkan untuk sahur.

Ibu cakap kalau tak bangun sahur nanti badan jadi lemah bila berpuasa esok sebab itu Ada bangun sahur.Bila bangun sahur adik Ada,QISTINA pun bangun sama.Dia pun nak makan juga.Dia kata dia nak 'poce' jugak macam kakak.

Lepas sahur Ada tak tidur sebab kalau tidur nanti terlajak... lambat pulak pergi sekolah.Ada main je dengan adik.Ada pergi sekolah ibu hantar.Kat sekolah Ada seorang saje yang puasa sebab kawan Ada ramai Cina dan India.Tapi tak apa Ada puasa je tak peduli.Baba Ada pesan supaya Ada sabar.

Balik sekolah Ada pergi kedai baba.Kat kedai baba Ada buat kerja sekolah dan kemudian Ada tidur sekejap.Ada berbuka kat kedai baba dengan sepupu Ada...Kakak Iqah,Abang Danial dan Abang Kiki.-SYUHADA

2 ulasan:

mr.panda berkata...

hi ada...pak panda nk ucap selamat berpuasa k...puasa kasi penoh2 tau...kalau pnuh,pak panda kasi wit rayer....tp kalau ada jmpa pak panda laa..jgn jmpa Panda lam zoo plk k..=))

EDDIE YUSTIN berkata...

thanks pak panda :)